Британські діти щотижня проводять в он-лайні понад 20 годин — переважно на сайтах для спілкування: на кшталт MySpace, Facebook та Bebo. Фактично їх виховує Інтернет, попереджає Інститут суспільно-політичних досліджень.
Це дослідження підтверджує те, у чому й так були впевнені великі онлайнові бренди: соціальні мережі — вигідний ринок для молодіжної реклами. У березні компанія AOL придбала третій за розміром соціальний сайт — Bebo — за 850 млн. доларів (417 млн. фунтів), а ціна Facebook торік сягнула 15 млрд. доларів — корпорація Microsoft купила невелику частку акцій сайта за 240 млн. доларів.
Дослідників інституту насамперед цікавили дві проблеми: до якої інформації може отримати доступ підростаюче покоління і чи знають батьки, чим їхні діти займаються в Інтернеті.
«Моя мама іноді запитує: «А це безпечно?». Але насправді вона нічого не знає», — розповіла дослідникам 16-річна дівчина. 14-річний хлопець додав, що навіть інтернет-фільтри, які використовують у школах, молодь уміє обходити — діти нерідко розуміються на інтернет-технологіях краще за своїх учителів. «У нас у школі діють обмеження, але ми запросто можемо отримати адміністраторський доступ і зняти їх».
Знають діти і про обмеження на веб-сайтах. Ось що сказала про це 15-річна дівчина дослідникам: «Усі брешуть про свій вік — адже, по-моєму, якщо тобі немає вісімнадцяти, твій профіль можуть зробити закритим».
Як показало дослідження, тинейджери легко змінюють уподобання, переходячи з одного модного сайта на інший. «Спочатку всі були в MSN, — пояснює 16-річна респондентка, — потім з’явилися на Bebo, а тепер усі з MSN перейшли на Facebook і сидять там».
Четверо з п’яти дітей віком від 5 до 15 років мають доступ до Інтернету з дому, повідомляється в дослідженні. 40% дітей віком 8—11 років і 71% віком 12—15 років кажуть, що користуються мережею самі. З тими чи іншими формами порнографії в Інтернеті стикалися 57%.
Інститут виступає за те, щоб управління у справах радіо, телебачення та підприємств зв’язку (Ofcom) зайняло активнішу позицію щодо захисту дітей в Інтернеті. Управління має рекомендувати уряду необхідні заходи — наприклад, для боротьби зі сценами жорстокості, що їх розміщують у мережі самі користувачі. «Уряду слід подумати про розширення компетенції Ofcom, щоб до його сфери входив Інтернет».
Крім того, інститут пропонує, щоб популярні серед молоді сайти на кшталт MySpace і Bebo розробили так звані вказівки для інтернет-індустрії і створили фонд нагляду за Інтернетом.
Щоб розповісти батькам про те, чим їхні діти займаються в Інтернеті, доведеться виконати чималу роботу, ідеться в доповіді. Ofcom уже вивчає ступінь медіаграмотності споживачів, проте Інститут суспільно-політичних досліджень наполягає, щоб за це питання повністю відповідало Управління у справах дітей, шкіл і сім’ї. Воно, як випливає з документа, повинно забезпечувати батьків необхідною інформацією та надавати допомогу.
Доповідь має заголовок «По той бік екрана: таємне життя молоді». А ще торік Гордон Браун доручив телеведучій Тані Бірон, психологу і фахівцеві з виховання дітей, вивчити питання про взаємини дітей з технологіями і підготувати звіт на цю тему. Очікується, що вона порекомендує ставити комп’ютери в загальних кімнатах, а не в спальнях у дітей, щоб батьки могли бачити, якими сайтами ті користуються.
Крім того, у парламенті існує спеціальна комісія, котра вивчає, наскільки небезпечним є вміст інтернет-сайтів та відеоігор.
«Інтернет пропонує молодим безліч вигод і можливостей, — каже авторка дослідження Кей Вітерс. — Але батьки мусять знати, яку інформацію ті отримують».
«Уряду слід активніше розвивати медіаграмотність дітей, сприяти тому, щоб батьки знали, як допомогти підростаючому поколінню отримувати з Інтернету користь», — пояснює вона.
|